تناسب اندام

رژیم غذایی و تمرین مناسب برای اندامی زیبا

تناسب اندام

رژیم غذایی و تمرین مناسب برای اندامی زیبا

تناسب اندام

این سایت در نظر دارد اطلاعاتی در مورد ورزش خصوصاً ورزش بدنسازی و تکنیکهای مربوط به لاغری موضعی و رژیم های استاندارد مطابق با اصول سلامتی و تناسب اندام ارائه دهد.

طبقه بندی موضوعی

پروتئین شیر شیر ماده غذایی رایجی در بین ورزشکاران و هر کسی که در پی افزایش سایز و حجم عضلات است بشمار می آید و این مربوط به زمان حاضر نیست و قرنهای متمادی است که چنین بوده . شیر منبع غنی از دو مورد از مفیدترین پروتئینها بشمار می آید : وی و کازئین . یک فنجان شیر (۲۲۰ سی سی )حاوی ۸ گرم پروتئین، ۸ گرم چربی و ۱۱ گرم کربوهیدرات (از انواع لاکتوز )است . بقیه حجم مایع را بطور عمده آب تشکیل می دهد.۸۰ درصد از پروتئین شیر را کازئین تشکیل داده و ۲۰ درصد را وی . از آنجایی که کازئین بخش عمده از این پروتئین را تشکیل می دهد، در مجموع شیر عمدتاً فوایدی مشابه با کازئین دارد. بعلاوه مقداری هم از مزایای وی . در پروتئین شیر، زنجیره های پروتئین خاصی وجود دارد که مزایای متعددی برای کارایی و سلامت بدن در پی دارند . از جمله : بتا – لاکتو – گلوبولین، آلفا، لاکتا لبومین، گلیکو ماکرو پیتاید و ایمونو گلوبو لینز، اجزایی از پروتئین وی هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی می شوند. در پروسه تولید پروتئین شیر، تولید کنندگان با حذف آب، چربی و کربوهیدرات از شیر، منبع پروتئین غلیظی را بدست می آورند که سپس آن راخشک و پودرمی کنند، این راه بهینه ای است برای حفظ تمامی فواید پروتئین شیر، بدون این که کالری اضافه ناشی از کربوهیدرات و چربی مزاحمتی ایجاد کنند .

نگاهی مختصر به پروتئین شیر

این پروتئین از شیر گاو و پس از جداسازی آب و بخش عمده از کربوهیدرات و چربی موجود در آن به وجود می آید . پروتئین شیرحاوی مقدار بالای کازئین (۸۰درصد) و مقدار وی (۲۰ درصد) است و از اینرو هم مزایای کازئین و هم وی را در اختیار می گذارد . مصرف پروتئین شیر پس از تمرین، بین وعده ها و پیش از خواب مفید است . انواع پروتئین شیر عبارتند از پروتئین شیر کنستانتره ، پروتئین شیر ایزوله .

انواع پروتئین شیر

پروتئین شیر کنستانتره : فیلتر نمودن شیر کامل بخش عمده ای از کربوهیدرات وچربی آن را حذف می کند . اغلب پروتئین کنستانتره از پروسه ای که اولترا فیلتریشن نامیده می شود بدست می آید، که پروتئینی با ۸۰ درصد خلوص بر جا می ماند .

پروتین شیر ایزوله : از انجام پروسه های اضافی بر پروتئین کنستانتره ، پروتئین شیر ایزوله به دست می آید، که حاوی بیش از ۸۵ درصد پروتئین است . بخش عمده چربی و کربوهیدرات حذف می شود، ولی هم کازئین و هم پروتئین وی تا حد زیادی بدون تغییر بر جا می ماند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی