تناسب اندام

رژیم غذایی و تمرین مناسب برای اندامی زیبا

تناسب اندام

رژیم غذایی و تمرین مناسب برای اندامی زیبا

تناسب اندام

این سایت در نظر دارد اطلاعاتی در مورد ورزش خصوصاً ورزش بدنسازی و تکنیکهای مربوط به لاغری موضعی و رژیم های استاندارد مطابق با اصول سلامتی و تناسب اندام ارائه دهد.

طبقه بندی موضوعی

۲۸ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

کمبود پروتئینپروتئین از آمینواسیدهای زنجیره بلند تشکیل شده است که بلوک‌های ساختمانی عضلات محسوب می‌شوند. بدن شما ۱۱ آمینو اسید را تولید می‌کند ولی ۹ مورد از آمینو اسیدها که به آن‌ها آمینو اسید ضروری گفته می‌شود باید توسط مصرف غذاها تامین گردد. خوب حالا سوال اینجاست که از کجا باید بفهمیم بدن ما دچار کمبود پروتئین شده است؟ در این مقاله قصد داریم نشانه‌های کمبود پروتئین را بیان کنیم.

به یاد داشته باشید که همانند سایر کمبود‌ها، نشانه‌ها و علایم می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد بنابراین برای تشخیص دقیق باید به پزشک متخصص مراجعه شود.
هوس‌های غذایی:
هوس‌های غذایی پایدار و نیاز به خوردن تنقلات متنوع ممکن است نتیجه یک رژیم غذایی کم پروتئین باشد. کاهش پروتئین می‌تواند قند خون را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

کلیدهای موفقیت آرنولد در تمرین سینهآرنولد

رشد با تکنیک هرمی

در بسیاری از حرکات سعی کنید در هر ست بر مقدار وزنه بیافزایید و از تعداد تکرار ها بکاهید

استفاده زیاد از تکنیک سوپر ست

در سال های اوج حرفه اش آرنولد همواره حرکات سینه و پشت را به صورت سوپرست اجرا می کرد برای اینکه به حداکثر پمپ خون در عضلات بالاتنه دست یابد

پایبندی به دامنه کامل حرکت

پایبندی به دامنه کامل حرکت برای ایجاد کشش در عضلات پکتورالیس در پایین دامنه و دستیابی به انقباض کامل در بالا دامنه در تمام حرکات سینه اهمیت بالایی دارد

بازسازی کبدپاکسازی در دوره های علمی بدنسازی نقش به سزایی دارد چون پس از مصرف استروئیدها فشار زیادی به کبد و گاهی کلیه ها میاید و سطح تستسترون بدن از حد نرمال پایینتر میاید بنابر این حتما در دوره خود ودر پایان دوره از دوره پاک کننده استفاده کنید تا حداقل عوارض گریبانگیر شما باشد به امید روزی که این ورزش زیبا کاملا علمی شود.

این عمل عموما بعد از دوره انجام میگیرد و برای دورهای هورمونی استفاده میشود که این کار باعث از بین رفتن عوارض ناشی از مصرف ان میشود که حداقل ۵۰ درصد از عوارض ان را میکاهد. یک بدنساز باید بداند برای نتیجه گیری دوره بعدی خود حتما باید دوره پاکسازی را انجام دهد.

آنتی استروژن چیست؟تاموکسیفن

مهمترین نکته برای بدنسازی که هورمون مصرف میکند چیست؟

ناسترازول

این دارو آنتی استروژنی غیر استروئیدی و در عین حال بسیار قدرتمند است. عمده مورد مصرف این دارو را می توان در درمان سرطان سینه زنان دانست اما ورزشکاران  نیز برای به حداقل رساندن امکان تبدیل هورمونهای مردانه به استروژن و هورمونهای زنانه، از این دارو کمک می گیرند.

شکم انسان از عضلاتی قوی پوشیده شده که نگهدارنده اماء و احشاء است . ورزش نکردن ، انجام فعالیت های نشسته و مصرف کالری شکم بیش از نیاز ، موجب تجمع چربی در منطقه شکم می شود ؛ در این صورت عضلات شکم ، سفتی و حالت اولیه خود را از دست داده و شکل ظاهری اندام افتاده شده و چربی ذخیره ای شکم به حالت گره دار احساس می شود . به علاوه ، تجمع چربی درمنطقه شکم به خصوص در خانم ها خطر ابتلا به دیابت و عوارض عروقی را چند برابر می کند.

برای از بین بردن چربی های زائد شکم چه کنیم؟

این بافت چربی ، برای بدن یک انبار انرژی است و بدن مازاد نیاز خود را در آن ذخیره کرده ، در مواقع نیاز ، از آن برداشت می کند . پس باید کاری کرد که بدن نیازمند انرژی بافت چربی شود. دریافت کالری کمتر و ورزش کردن ، راه رسیدن به این مقصود است. البته اکنون با روش های دیگری مثل جراحی نیز ، این چربی ها را بر می دارند ولی اگر بتوانیم با ورزش ، که سلامت عمومی بدن را به دنبال دارد ، آن را از بین ببریم ، مسلما به جراحی نیازی نخواهد بود

منیزیم منیزیم یک مینرال چند کاره است که نقش های کلیدی برای ورزشکاران دارد. تحقیقات دامنه داری در ارتباط با این مینرال صورت گرفته. ابن مقاله سعی دارد پاسخ این پرسش را که چرا منیزیم اینقدر برای ورزشکاران اهمیت داشته، همچنین نحوه عملکرد آن را مشخص سازد. با کاوش در اطلاعات عمومی مربوط به منیزیم و ارزیابی تحقیقات صورت گرفته معلوم خواهد شد که چرا این مینرال اهمیت بسزایی در عملکرد کامل متابولیک بدن دارد. منیزیم به لحاظ فراوانی آن در کل بدن رتبه چهارم را دارا می باشد. در صورتی که از لحاظ بین سلولی بعد از پتاسیم دومین عنصر به حساب می آید. بین ۶۰ تا ۶۵ درصد منیزیم موجود در بدن

در استخوان ها قرار دارد. منیزیمی که به عنوان بخشی از استخوان نباشد عمدتاً در فضا های بین سلولی عضلات قرار دارد و حدود یک درصد منیزیم نیز در مایعات خارج سلولی وجود دارد. در داخل سلول منیزیم ممکن است به شکل چسبیده به فسفولیپیدها وجود داشته باشد.

 مکمل لاغریپرخوری

اگر هورمونی در بدن وجود داشته باشد که اشتها را تحریک کند و موجب گرسنگی شود، بسیاری از شما که به لحاظ فیزیکی سالم هستید و داشتن یک اشتهای خوب را نشانه سلامت می‌دانید، به افزایش ترشح این هورمون مشتاق خواهید شد و بالعکس هورمونی را که موجب سیری می‌شود، از خود دور خواهید کرد. اجازه دهید این هورمون‌ها را به شما معرفی کنیم: هورمون لپتین و گرلین.

 لپتین

 لپتین هورمونی است که توسط سلول‌های چربی ساخته و باعث کاهش اشتها می‌شود.