تناسب اندام

رژیم غذایی و تمرین مناسب برای اندامی زیبا

تناسب اندام

رژیم غذایی و تمرین مناسب برای اندامی زیبا

تناسب اندام

این سایت در نظر دارد اطلاعاتی در مورد ورزش خصوصاً ورزش بدنسازی و تکنیکهای مربوط به لاغری موضعی و رژیم های استاندارد مطابق با اصول سلامتی و تناسب اندام ارائه دهد.

طبقه بندی موضوعی

 تیروئید و نقش آن در بدنسازی و میزان چربی بدنتیروئید

خوب گوش کنید چون این مطلب قصد فاش کردن ناشناخته ها ویا بهتر بگویم اسرار واقعی در ارتباط با هورمون تیروئید را دارد. تیروئید تکه ای از جدول (پازل) چربی سوزی است که نادیده گرفتن آن حتی بدنسازان حرفه ای را نیز در زمان مسابقه با مشکل مواجه می سازد. در حقیقت با عضلات صاف روی صحنه مسابقه آمدن اولین ترس هر بدنسازی است که تجربه ورود بر روی سن مسابقات را با عضلات ستبر داشته است. خطاب کردن یک بدنساز به داشتن عضلات صاف به مثابه بزرگ ترین توهین برای یک بدنساز تلقی می شود. باید از یافته های جدید در خصوص تحریک هورمون تیروئید که از آن به عنوان ۳-T نام برده می شود متشکر باشیم . با این تفاسیر هراس از صاف به نظر رسیدن عضلات محو خواهد شد. چون که ۳T پروسه چربی سوزی را به سطحی بسی فراتر از استاندارد های ترموژنیک خواهد رساند. قبل از اینکه وارد جزئیات در ارتباط با اینکه چطور فرمولاسیون شگفت انگیز ۳T بوجود آمد بشویم نیازمند فهم بیشتر در خصوص نحوه عملکرد غده تیروئید هستیم . بدین شکل خواهیم دانست که چطور هورمون تروئید در بدن کار می کند.

 

تیروئید یکی از چندین غدد درون ریز داخل بدن است که عمدتاً وظیفه ترشح هورمون های تنظیم کننده متابولیسم (سوخت وساز )بدن را بر عهده دارد. کلمه هورمون درزبان یونانی به معنای برانگیختن و یاتحریک کردن می باشد. برای مثال هورمون تستوسترون و هورمون رشد با افزایش سریع نرخ تبدیل پروتئین یا همان سنتز پروتئین موجب تحریک رشد عضلات می شوند.همانطور که اکثر بدنسازان سخت کوش می دانند هر چه فراوانی این هورمون ها بیشتر باشد(البته تا محدوده قابل قبول) به همان نسبت افزایش سایز اعضلات در نرخ بالاتری صورت خواهد گرفت.

وظیفه غده تیروئید ترشح هورمون تیروئید می باشد که در نتیجه افزایش آنزیم های که کنترل کننده تمامی پروسه های سلولی هستند را در پی دارد و این مسئله ارتباط مستقیمی با سرعت کالری سوزی بدن دارد . بنابراین هر چه هورمون تیروئید در دسترس تر باشد به همان نسبت خروجی آنزیم سلولی بیشتر و سرعت چربی سوزی سریع تر خواهد بود.

میزان ترشح طبیعی هورمون تیروئید بستگی به ژنتیک دارد. به همین خاطر هست که افرادی که از ترشح تیروئید بالایی برخوردار هستند حتی با دریافت ۱۰۰۰۰ کالری در روز باز عضلاتی تفکیک شده دارند. در صورتی که شخص دیگر تنها با نگاه کردن به تبلیغات ساندویج وپیتزا در تلویزیون چاق میشود.

اینجاست که موضوع کمی رعب انگیز میشود. مثل ورزشکارانی که از آنابولیک های استروئید بسیار قوی برای تفکیک و کات کردن عضلات استفاده می کنند. اکثر بدنساز های حرفه ای و بدنساز های با تجویز کردن داروهای تیروئیدی در صدد بر هم زدن روند طبیعی ترشح هورمون تیروئید شان بر می آیند و بدین شکل به بدنی بلا عضلات کاملاً کات دست می یایبند. نظرتان در مورد فردی با وزن ۲۹۸ پوند و درصد چربی ۸/۲ چیست؟ این درصد بسی فراتر از بالاترین نوع ترشح هورمون تیروئید به صورت طبیعی می باشد. از این بدتر این که همین افراد بعداز اتمام دوره مصرف داروهای هورمونی تیروئیدی مصنوعی به چه شکلی در می آیند.

اینجاست که بدنشان شروع به تعطیل کردن کامل و دائمی هورمون تیروئید طبیعی بدن می نماید. از کار افتادن این هورمون در بدن باعث خواهد شد که همین ورزشکاران نیز حتی با دیدن یک برنامه تلویزیونی بر چربی بدنشان بیفزایند.

باز باید از ۳T متشکر بود. چون بدنسازها می توانند افزایش سطح هورمون تیروئید را بدون تجربه کردن هر نوع از کار افتادن ترشح طبیعی هورمون تیروئید پیش روی خود داشته باشند.

این به دلیل این است که ۳T موجب میشود که غده تیروئید هورمون تیروئید بیشتری را در روند مستمر تولید در ضمن یک قابلیت منحصر به فرد دیگر نیز دارد و آن هم افزایش فعالیت دریافت ید می باشد که ماده شیمیایی تشدید کننده در آزاد سازی حجم قابل ملاحضه ای از هورمون طبیعی تیروئید به داخل جریان خون میباشد.

رمز دستیابی به یک بدن کاملاً عضلانی و تفکیک شده در افزایش پایدار نرخ سوخت و ساز از طریق ارتقاء طبیعی میزان ترشح هورمون تیروئید می باشد. در اینجا کمی علمی میشود.

فی الواقع ۳T باعث می شود که غده تیروئید تولید هورمون تیروئید جلدی را افزایش دهد که به آن هورمون تیروئید ۴T می گویند که به صورت اخص کد گذاری شده تا به سایت های گیرنده های سلولی انفرادی متصل شده ویک هورمون فعال تیروئید یا همان ۳T را تشکیل بدهد.

تیروئید2

البته نوع مصنوعی آن برای افراد تولید شده است که البته به هیچ وجه به لحاظ باز دهی گیرنده ها با نوع طبیعی قابل مقایسه نیست. بنابراین حتی اگر نوع مصنوعی ، از کار انداختن تولید طبیعی هورمون تیروئید را در پی نداشته باشد و از آن به عنوان کاملاً بی ضرر و مطمئن نام برده شود، باز نمی تواند به همان خوبی ۳T باشد چون که قدرت ساختن DNA مخصوص تولید، هورمون تیروئید را ندارد.

۳T موجب افزایش۳ UCPکه یک پروتئین کوپل ناپذیر (یا جفت نشدنی ) شده که می تواند تاًثیر بسزایی بر روی کاهش درصد چربی داشته باشدUCP به نحو قابل ملا حظه ای موجب افزایش تخریب سلول های چربی و یا لیپولیسیس ها می شود.

دریافت ۳T به صورت مکمل به بدن کمک می کند تا از طریق دو مکانیزم متفاوت بر روی لیپولیس ها کنترل داشته باشد.

1- تولید تیروئید مخصوص

2- جداسازی چربی در میتوکندری (محفظه چربی سوزی).

در این مقطع شاید از خودتان بپرسید که چرا تا به حال در ارتباط با هورمون تیروئید و کاربردهای آن برای چربی سوزی بیشتر اطلاعات کسب نکرده اید. قبل از اختراع ۳T برخی از ترکیبات شیمیایی دیگر همچون سیتومل و سینتروئید دستکاری می کردند وجود ترکیبات ترموژنیکی بود که در صدر آنها استک معروف افدرین- اسپرین قرار داشت که از سال ۱۹۸۳ توسط کمپانی جانگل جیم به بازار عرضه شد وبعدها شرکت های دیگر نیز از همین فرمول استفاده کرده وبازار مصرف را با آن اشباع کردند.با وجود عوارض جانبی این استک ولی باز این سئوال مطرح میشود که آیا با استفاده از این ترکیب ترموژنیک می توان به صورت کاملاً کات و خشک روی سن مسابقه ظاهر شد.؟

اگر بدنسازی باشید که برای مسابقه دادن فقط از آین ترکیب ترموژنیک استفاده کرده باشید. ازاین مسئله کاملاً واقف هستید که این ترکیب به تنهایی شما را به هدف تان نمی رساند. تنها در صورت اضافه کردن ترکیب محرک هورمون تیروئید به ترکیب فوق است که به کات مورد نظر می توان دست یافت. علت کارائی این (combo) در کات شدن عضلانی در تحریک متابولیکی دو چندان و باز دهی دو برابر چربی سوزی آن می باشد. تکه گمشده پازل در دست یابی به بدن تفکیک و کات بدون این که خودتان را با رژیم گرفتن تا حد مرگ شکنجه کنید در استفاده مقطعی از ۳T میباشد.

هورمون تیروئید علاوه بر چربی سوزی جرقه دیگری را نیز فعال می کند و آن چیزی نیست جز رشد عضلات. هورمون تیروئید به تمامی پروسه های بدن شتاب می دهد. حتی سنتز پروتئین ،با این تفاسیر بسیار اهمیت دارد که بدن را از طریق با کیفیت ترین نوع پروتئینی که به آن دسترسی دارید به اندازه کافی تغذیه کنید. این موضوع از آن جهت اهمیت حیاتی دارد که پروتئین آن چیزی است که ما از آن ساخته شده ایم. هر عضله ، استخوان ، تاندون و سلول ها از پروتئین ساخته شده اند.

بدلیل اینکه هورمون تیروئید باعث تسریع تمامی پروسه های بدن می گردد. نیازمند دریافت مستمر مواد اولیه (پروتئینی) جهت روند سازندگی میباشد. فراموش نکنید که پروسه های کاتابولیک(مخرب) در شکل های گوناگون به صورت مداوم در بدن در جریان است. تخریب بافت چربی در صورت نبود پروتئین کافی می تواند مسبب تسریع از بین رفتن عضله شود. حال اگر به صورت مستمر به بدن پروتئین برسانید و به این نکته مهم توجه داشته باشید که ۳T در آن واحد دارد دو کار را انجام می دهد یعنی کاهش چربی از یک طرف و افزایش حجم عضلانی از طرف دیگر. آن وقت است که مبدل به یک مجسمه آناتومی خواهید شد. ۳T ساخت شرکت SAN امریکا میباشد ویک نام تجاری برای این ترکیب تحریک کننده هورمون تیروئید میباشد.

در صورت دسترسی داشتن به این ترکیب حتماً می بایست جهت استفاده با یک متخصص ورزشی مشورت نمود و در غیر این صورت مسئولیت تمامی عوارض جانبی بر عهده خود فرد میباشد.در پایان ذکر این نکته بجاست که معرفی این نوع ترکیبات و داروها تنها جهت بالا بردن دانش مخاطبین بوده وبه هیچ عنوان هدف از ارائه آن تبلیغ و یا تجویز آن نمی باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی