تناسب اندام

رژیم غذایی و تمرین مناسب برای اندامی زیبا

تناسب اندام

رژیم غذایی و تمرین مناسب برای اندامی زیبا

تناسب اندام

این سایت در نظر دارد اطلاعاتی در مورد ورزش خصوصاً ورزش بدنسازی و تکنیکهای مربوط به لاغری موضعی و رژیم های استاندارد مطابق با اصول سلامتی و تناسب اندام ارائه دهد.

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

مکمل غذایی

مکملهای غذایی زیادی با ترکیبات مختلف روزبروز در بازار ارائه میشود که ورزشکاران جهت رسیدن به هدف نهاییشان از آنها استفاده میکنند این مکملها برای افزایش قدرت بدنی یا افزایش حجم یا کاهش وزن و افزایش وزن کاربرد دارند ولی در بین این مکملهای چند مکمل غذایی است که از همان ابتدای تولید این صنعت بوده اند و در طول زمان به آنهایی که از این محصولات استفاده کرده اند کارایی خودشان را نشان داده اند و میشود گفت مادر مکملهای غذایی محسوب میشوند.

برای کاهش وزن تمرینات قدرتی بهتر است یا تمرینات هوازی؟

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، همه ی تمرین ها تأثیر یکسانی ندارند و با این وجود که یک تمرین سالم روتین حرکات زیادی را شامل می شود، بعضی فعالیت ها برای سوزاندن کالری نسبت به سایرین بسیار کارآمد تر هستند. با در نظر گرفتن این که شما باید ۳۵۰۰ کالری بسوزانید تا تنها ۱ پوند ( ۴۵۳ گرم ) از دست بدهید، تمرین انتخابی شما می تواند تفاوت بزرگی در سریع یا آهسته تر بودن نتیجه ی دلخواه رقم بزند.

این نکته بسیار حیاتی است که تنها راه سوزاندن چربی بدن، سوزاندن کالری بیشتر نسبت به کالری دریافتی شما از غذا خوردن است.

اخیرا" در یک تحقیق اجرا شده توسط استادان مرکز پزشکی دانشگاه دوک، نشان داده شد که تمرین هوازی بیشترین کالری را می سوزاند و در کاهش وزن، تمرین قدرتی را کنار می زند. شرکت کننده های این تحقیق به ۳ گروه تقسیم شده بودند: گروه تمرین هوازی، گروه  تمرین قدرتی و گروه ترکیبی هوازی – قدرتی که دو برابر سایرین تمرین می کردند. آن ها متوجه شدند، گروه هوازی که بیشتر روی تردمیل یا دستگاه الیپتیکال تمرین کردند، با وجود مدت زمان کوتاه تر، وزن و چربی یکسانی نسبت به گروه ترکیبی هوازی –  قدرتی از دست دادند. گروه قدرتی کمترین میزان کاهش وزن را تجربه کردند.