تناسب اندام

رژیم غذایی و تمرین مناسب برای اندامی زیبا

تناسب اندام

رژیم غذایی و تمرین مناسب برای اندامی زیبا

تناسب اندام

این سایت در نظر دارد اطلاعاتی در مورد ورزش خصوصاً ورزش بدنسازی و تکنیکهای مربوط به لاغری موضعی و رژیم های استاندارد مطابق با اصول سلامتی و تناسب اندام ارائه دهد.

طبقه بندی موضوعی

نحوه بیداری کندالینیکندالینی یک نیروی طبیعی در وجود همة ما است. کندالینی یک دین نیست، اگر چه توسط برخی ادیان عمل می‌شود. این فرآیند می‌تواند باورهای دینی  هر شخص را افزایش و پرورش دهد.
ادبیات کهن شرق دربردارندة اطلاعات فراوانی پیرامون کندالینی است، ادبیات غرب اینگونه نیست؛ ولی اکنون اطلاعات بیشتری در این باره در غرب در حال نگارش است. به موازات اینکه علاقه به عصر آبی به سرعت رو به رشد میباشد و انرژی‌های نیرومندتری برای تسهیل آزادسازی همزمان کندالینی فراهم می‌آورد، همة اقشار اجتماع در همة سنین و سطوح رشد، کندالینی را صرفنظر از خاستگاه‌های فرهنگی، فلسفی یا دینی خود تجربه می‌کنند.

اطلاعات چندانی در مورد کندالینی در دسترس همگان نیست.و آنها دربارة علل رنج و ازهمپاشی جسمانی، ذهنی یا عاطفی خود سوالات زیادی دارند. حتی کارشناسان رشته‌های رشد و پرورش و مشاوره نیز از دسترسی آسان به اطلاعات لازم برای مشاوره با کسانی که کندالینی اضافی را پیش از آنکه سیستم بدنشان آماده باشد و مشکلاتی را در تمام سطوح زندگی تجربه کنند آزاد می‌سازند، محرومند. چنین افرادی به مانند آن هستند که انرژی 220 ولت ناگهان از واحدهای 110 ولتی آنها جاری می‌شود؛ به طرف پایین انتشار می‌یابد و مدار را ذوب می‌کند.یک دلایل برای نبود اطلاعات آن است که بسیاری از افراد اگرچه آگاه هستند، اما در مورد پتانسیل قدرت کندالینی از لحاظ زیانبار بودن، بیش از حد نگران می‌باشند؛ آنها معتقدند نباید کاری به آن داشت –نه تمرین و نه آموزش- زیرا این امکان وجود دارد که این نیروی فوق‌العاده تبدیل به یک عامل مخرب شود. این نگرش درست همان نگرش مردمی است که می‌گویند اگر کودکان را در مورد امور جنسی آموزش ندهید، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.کندالینی نیرویی کیهانی و روحانی (شاکتی )می باشد که به صورت حلقه شده در تمام انسانها بصورت وارانه در دهانه ی سوشومنا نیدی قرار گرفته است. کوندالینی اگاهی خالص است.کوندالینی رهایی و دانش است.
برای بیدار سازی کندالینی و فعالسازی چاکراها می بایست از دو روش بهره جست که عبارتند:

  از تمرینات جسمی (هاتا یوگا) وتمرینات روحانی (راجا یوگا)، هاتا یوگا از این طریق موجب بیداری کندالینی میشود: تمرین و کار منظم روی بدن بصورت حرکات جسمانی تصفیه وتمیز کردن نادی ها کنترل نفس یا پرانا - راجا یوگا از طریق رعایت این اصول باعث موفقیت می شود: یاما (پرهیزکاری) - نیاما - اسانا (حرکات بدنی) - پرانایاما (کنترل تنفس).
در زندگی امروز به علت کم توجهی مردم به بعد روحانیشان در زندگی خود دچار تنش شده و این تنش به صورت نسل به نسل در میان مردم وخوانواده ها در جریان می باشد
اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که شما هم به نوعی با این تنشها دست به گریبانید برای مثال می توان به حا لتهای عصبی کمبود محبت مشکلات جنسی و اینکه همیشه احساس نا ارآمی میکنید اشاره کرد .همچنین ممکن است همیشه احساس کنید که چیزی در زندگی شما گم شده و همیشه اساس ترس و نا امیدی کنید و برای فرار از این مشکل(نه حل آن) خود را با چیزی سرگرم می کنید . از تنهایی هراس دارید .اگر کمی دقت کنید هر وقت تنها می شوید و کاری نمی توانید بکنید شروع به حرف زدن با خود و یا مشغوله خواندن میشوید
دلیل آن اینست که همیشه از واقعیت فرار می کنید. از گذشته خود هراس دارید حتی ممکن است این ترس از خودتان باشد. ریشه اصلی این حالات بسته بودن مراکز انرژ ی در بدنتان می باشد.اگر چاکرای اولتان خوب کار نکند افکار و اعمالتان افراطی می شود

بیداری کندالینیافسردگی و کندالینی

هر کسی که تطهیر کندالینی را تجربه کرده باشد، با افسردگی آشنا خواهد بود، زیرا انرژی‌ها در واقع در عمق بدن به صورت راکد و فشرده قرار گرفته‌اند و منتظر تهذیب از سوی ما هستند
افسردگی به معنی این است که چیزی “از عمق” حفاری شده و بیرون آمده است تا شما آن را ببینید. جداً از افسردگی روانی یا شیمیایی،خود افسردگی معمولی در نتیجة یک فرآیند انرژی است که برای تمام افراد در مرحله‌ای از زندگی پیش می آید. افسردگی در آمریکا بد معرفی شده است .

افسردگی را یک سفر پرماجرا به بعد عمیق‌تر زندگی به شمار آورید . ضمیر ناخودآگاه عملاً دوست ندارد به وسیلة ضمیر خودآگاه فراخوانده شود ؛ ضمیر ناخودآگاه در واقع فهرست خودآگاهی ما و ترکیبی از خودآگاهی جسمانی و عاطفی است . اولین خودآگاهی است که در یک نوزاد شکل می‌گیرد. اولین خودآگاهی است که در ما به عنوان انسان شکل می‌گیرد .

بخشی ازفرایند کندالینی تبدیل این فهرست خودآگاهی به بخشی از زندگی  ما به عنوان ضمیر خودآگاه روانی و روحانی است. با انجام این کار، انرژی و اطلاعات آن دیگر پنهان یا در “فرودست” دیگر سطوح آگاهی ما نیستند.

اکثر افراد فکر به خودکشی یا آرزوی مرگ را در طول دوره تطهیر تجربه می‌کنند. اندیشیدن در مورد پایان دادن به زندگی بخشی طبیعی از این فرآیند است و باید چنین هم درک شود.

بسیاری از راه‌های قدیمی درحال مرگ هستند و راه را برای زندگی جدید باز می‌کنند. بدن همان است، اما روح جدید است و یک نگرش جدید به وجود می آورد است. این فرآیند نمایانگر رهایی از راه‌های قدیم و کشف راه‌های جدید است.


ما باید فواید مثبت آن را ببینیم: عمق جدیدی از شناخت، توجه و عطوفت؛ ژرف‌نگری و توانمندی‌های عظیم و خلاق.
از افسردگی‌های خود لذت ببرید. به این فرآیند اساساً به عنوان یک فرآیند خلاق نگاه کنید، در انرژی‌ها فرو روید، آنها را تشدید کنید و سپس به آنها گوش فرا دهید. اجازه دهید ذهنتان به گردش افتد. شما ممکن است قسمت‌هایی از کودکی یا زندگی گذشته یا حوادث اخیر یا آینده را به یاد آورید .

افسردگی ممکن است یک راه جدید درک پدیده‌ها یا نگرش‌های جدید فلسفی پیش رویتان باز کند. شما ممکن است به تغییر در حالت موی خود احساس نیاز کنید. ممکن است از یک رژیم‌غذایی جدید استفاده کنید، یک پروژة ابتکاری جدید را آغاز کنید؛ شما هرگز به طور کامل نمی‌دانید چه چیز از اعماق‌ ضمیر ناخودآگاهتان بروز خواهد کرد.

 

علائم آزاد شدن کندالینی
 

پرورشکندالینی که قبل از تطهیر کافی و آگاهی روحانی لازم اتفاق افتد، پیش‌رس محسوب می‌گردد و علائم گوناگون و متعددیبه جای می گذارد. علاوه بر دوره‌های کوتاه آگاهی اوج یافته و حالات فضل یا عرفان و روشن‌بینی، ممکن است دوره‌های خمودگی یا افسردگی فوق‌العاده، رفتار نامنظم، ناخوشی بی‌دلیل، از دست رفتن یا ضعف حافظه، احساس بیگانگی با خود، دوستان، کار یا جهان به انسان دست دهد.

اگر کبد تحت تأثیر قرار گیرد، پوست ممکن است رنگ مایل به زرد و یک ظاهر تقریباً چرکی و کثیف در نتیجة آزاد شدن نیروهای منفی پیدا کند؛ یا بعضی از قسمت‌های بدن ممکن است ظاهر متمایل به قرمز یا آبی پیدا نمایند. ممکن است سایه‌های دیگری در ارتباط با غلظت انرژی با فرکانسهای ارتعاشی گوناگون وجود داشته باشد. (هر ارتعاش دارای رنگ خاص خود می‌باشد.) شخص ممکن است پیر، خسته یا ناخوش به نظر برسد، اما چند ساعت بعد جوان‌تر و سرشار از سرزندگی به نظر آید یا برعکس.

یکی دیگر از نشانه‌های پرورش زودرس کندالینی، ظاهر متمایل به سیاه در ناخن‌های انگشتان بزرگ پا می باشد که در نتیجة انعکاس‌های شدیداً فعال شده در این ناحیه پا است که به غدة صنوبری ارتباط دارد.

 ممکن است یک احساس گزگز، هنگامی که ماهیچه‌ها شل می‌شوند و انرژی بیشتری به داخل انتهای عصب‌ها گسیل می کنند، به انسان دست دهد. ممکن است یک پری یا فشار داخلی احساس “تهوع” چیزی برای آزاد کردن انرژی اضافی به وجود آید.

ممکن است خون‌دماغ رخ دهد. کندالینی در حالت‌های قوی‌تر خود ممکن است بافتی از بدن را پاره کند. ممکن است حرکات غیرارادی یا لرزش بدن روی دهد؛معمولاً ناخوشی در پی تطهیرهای کندالینی اتفاق می افتد که خیلی وقت‌ها فقط با تغییر الگوهای انرژی به آسانی درمان می‌یابد.

هشدار: هنگامی که تغییر الگوهای انرژی اثری ندارد، به دکتر مراجعه کنید. هنگامی که به نظر می‌رسد مشکل مورد نظر پزشکی است، بدون معطلی به دنبال کمک گرفتن از پزشک باشید. علائم در هر فرد متفاوت هستند، زیرا هر فرد دارای گرفتگی‌ها یا غلظت‌های انرژی در نواحی مختلف بدن می‌باشد.


آزاد شدن غیر ارادی انرژی کندالینی

فرآیند آزاد شدن

امواج متعدد کندالینی در انتظار آزاد شدن هستند . این شبیه به کنده شدن پوسته های یک پیاز است . شخص می تواند در طول عمر لایه های اندک یا متعددی از این انرژی را آزاد کند . افرادی که درباره نیروی کندالینی آگاه هستند ، ممکن است به طور ارادی انرژی بیشتری را آزاد کنند و به این ترتیب تکامل خود را سرعت بخشند . در موارد افراطی ، آتشی جذاب یا گرمای فوق العاده احساس می شود .

کندالینی که گاه شاکتی ( جوشش الهی نیروی حیات ) نامیده می شود صعود خود را از پایه دنبالچه ، همان جایی که ذخیره شده است ، آغاز می کند . هنگامی که رو به بالا سیر می کند و در ستون مهره ها بالا می رود و از بالای سر خارج می شود ، با انرژی روحانی موجود در جهان هستی آمیخته می شود، سپس یک ترکیب انرژی جدید بر روی بدن ما می بارد و در سراسر سیستم بدن به حرکت در می آید و به پالایش و تطهیر سلول ها کمک می کند .

کندالینی نیرویی کیهانی و روحانی (شاکتی )می باشد که به صورت حلقه شده در تمام انسانها بصورت وارانه در دهانه ی سوشومنا نیدی قرار گرفته است. کوندالینی اگاهی خالص است.کوندالینی رهایی و دانش است

برای بیدار سازی کندالینی وفعال سازی چاکراها می بایست از دو روش بهره جست که عبارتند از تمرینات جسمی (هاتا یوگا) وتمرینات روحانی (راجا یوگا)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی